شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97
نوشته شده توسط : تله مشاور

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری از سئوالات بسیار متداولی است که مشاوران تحصیلی با آن مواجه می شوند. علت انصراف از دانشگاه عوامل مختلفی می تواند داشته باشد. عدم علاقه به رشته تحصیلی یا دانشگاه محل تحصیل یا تمایل به تغییر رشته به سمت رشته هایی که بازار کار بهتری دارند از عوامل شایع انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری است. از آنجایی که انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97 می تواند یکی از ابهاماتی باشد که در ذهن بسیاری از داوطلبانی که در کنکور سراسری 97 ثبت نام کرده اند باشد تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتیم. در این مقاله شما می توانید از چگونگی انصراف از دانشگاه و قوانین موجود برای شرکت در کنکور سراسری 97 برای دانشجویانی که از دانشگاه انصراف داده اند با خبر شوید. با توجه به تجربه ای که از داوطلبان سال های گذشته کنکور  داریم در یک مقاله دیگر تمام سوالات متداول انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97 که ممکن است داوطلبان کنکور سراسری 97 با آن برخورد کنند را جمع آوری کرده ایم.

 

 

مطالب مهم مرتبط:

  1. تاریخ و زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

  2. ثبت نام کنکور سراسری 97

  3. شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97

 

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97

در رابطه با انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری دانشجویان به 3  دسته تقسیم می شوند

دسته اول) دانشجویان دوره روزانه

دسته دوم) دانشجویان دوره های غیر روزانه

سوم) دانشجویان کاردانی روزانه

 

شرایط انصراف از تحصیل  و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97 برای دانشجویان روزانه

این دسته از دانشجویان باید حداکثر تا پایان ساعت اداری روز 30 بهمن 96  به انصراف قطعی از دانشگاه اقدام کنند. اگر این دانشجویان ورودی سال 96 به قبل باشند می توانند برای کنکور سراسری از تمامی رشته ها اعم از ( روزانه و شبانه و غیر انتفاعی و...) انتخاب رشته داشته باشند. اما اگر دانشجو ورودی روزانه (متمرکز یا نیمه متمرکز) سال 96 باشد فقط در رشته های غیر روزانه می تواند انتخاب رشته کند و فقط در آن رشته ها گزینش خواهد شد. اگر این دسته دانشجویان تمایل به انتخاب رشته های روزانه داشته باشند، باید در کنکور سال 98 شرکت کنند. یک حالت دیگر هم که ممکن است اتفاق بیفتد این است که دانشجوی انصرافی مایل به دریافت مدرک معادل کاردانی خود باشد؛ در این صورت این دسته دانشجویان پس از تسویه حساب کامل خود از دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی، حق ثبت نام در در کنکور سراسری را دارند.

 

شرایط انصراف از تحصیل  و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97 برای دانشجویان غیر روزانه

این دسته دانشجویان شامل دانشجویان رشته های: نیمه حضوری، مجازی، پردیس های  خودگردان، ظرفیت مازاد، شبانه(نوبت دوم)، پیام نور و غیر انتفاعی و مراکز علمی کاربردی و دانشگاه های آزاد و ... می باشند. این دسته از دانشجویان بدون انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی جدید، انصراف از قبولی قبلی را انجام دهند و گواهی مربوطه را به دستگاه ذی ربط ارائه دهند.

 

شرایط انصراف از تحصیل  و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97 برای دانشجویان کاردانی روزانه

این دسته از دانشجویان اگر در رشته های غیرپزشکی مشغول به تحصیل هستند و تا تاریخ 31/6/97 فارغ التحصیل می شوند نیازی به انصراف ندارند. و می توانند در کنکور سراسری 97 ثبت نام کنند. دسته دوم دانشجویان رشته های کاردانی پزشکی هستند این دسته از انجا که ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی خود می باشند شامل این قانون نمی باشند و فقط به شرط آن می توانند در کنکور 97 شرکت کنند که فارغ التحصیل دوره کاردانی باشند و طرح نیروی انسانی خود را یا تا پایان تاریخ 31/6/97 و یا تا پایان تاریخ 30/11/97 به پایان برسانند و به محض قبولی باید گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود را ارائه کنند.

 

توصیه ای مورد انصرفا از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97

از انجایی که قوانین موجود در مورد شرایط انصراف از تحصیلی و شکرت مجدد در کنکور سراسری 97 بسیار زیاد بوده و  از حوصله این بحث خارج می باشد. در این مقاله به توضیح مهم ترین شرایط و قوانین موجود در مورد این قضیه پرداختیم. توصیه ما این است در صورتی که قصد انصراف از دانشگاه را دارید قبل از انجام هر اقدامی با مشاوران آگاه در این زمینه مشاوره کنید تا در ثبت نام کنکور سراسری 97 دچار مشکل نشوید. می توانید برای مشاوره در این زمینه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز برخوردار گردید.

 

برای مشاوره جهت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه و شرک مجدد در کنکور سراسری میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

منبع: شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 97

مشاوره تحصیلی تله مشاور





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ , جریمه انصراف از دانشگاه , شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و سراسری , شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور , انصراف از دانشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: